La The bilingual adquisition of narrative discourse: The case of mexican stu- dents who learn French-L2

Authors

  • Alina María Signoret Dorcasberro UNAM
  • Rosa Esther Delgadillo Macías UNAM

DOI:

https://doi.org/10.32870/vel.vi14.127

Keywords:

Adquisition, Bilinguism, Narrative discourse, French as a foreign language

Abstract

The aim of this article is to understand bilingual adquisition and interlanguage – i.e. “students' second language competence” which is independent of first and target language and has its own logic (Lightbown y Spada, 2013: 220), studying interlingual errors which are characteristic of substractive and compound bilingualism, and intralingual errors and normative traits which characterize coordinate bilingualism. We will study verbal system adquisition – past and future -, which is part of French narrative discourse.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Alina María Signoret Dorcasberro, UNAM

Directora del Centro de Enseñanza de Lenguas Extranjeras a partir de 2009. Labora en el CELE desde 1980, durante este lapso ha dado cursos de Francés, de Psicolingüística, y de Adquisición de segundas lenguas, estos últimos, en Cursos de Formación y de Maestría. Ha publicado numerosos artículos acerca de esos temas, y ha participado también en numerosos congresos nacionales e internacionales. Es coautora del Curso General de Comprensión de Textos en Francés y del texto Temas sobre la Adquisición de una Segunda Lengua.

Rosa Esther Delgadillo Macías, UNAM

-

Published

2019-12-01

How to Cite

Signoret Dorcasberro, A. M., & Delgadillo Macías, R. E. (2019). La The bilingual adquisition of narrative discourse: The case of mexican stu- dents who learn French-L2. Verbum Et Lingua: Didáctica, Lengua Y Cultura, (14), 6–25. https://doi.org/10.32870/vel.vi14.127